Wartość medialna

W sezonie 2016/2017 osiągnęliśmy następujące wyniki:

 

  • GRP – 312 pkt.
  • Wartość medialna – 98,9 mln zł
  • Ilość transmisji TV (premiery) – 29/44 spotkań (66%)

 

 

Metoda badawcza

Standardowe badanie opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek w następujących stacjach tv: TVP1, TVP2, TVP3 pasmo wspólne, TV Polonia, TVP Sport, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsat, Polsat Sport,TV4. Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców. Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątków monitorowani są główni sponsorzy imprez organizowanych w Polsce. Wartość medialna wyliczana jest w oparciu o średnie cpt dla monitorowanych stacji oraz średnią oglądalność programów tv, podczas których eksponowane były marki. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne. Liczba kontaktów jest sumą iloczynów wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program będący przedmiotem monitoringu. Wartość medialna pokazuje szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść chcąc uzyskać podobne GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy.

 

 

Koszt 1 GRP

  • Średni koszt 1 GRP w badaniu wartości medialnej = 1.550 zł.
  • Średni koszt 1 GRP dla Sponsorów Asseco Resovii = 250 zł